گردشگری

بهترین فصل سفر به کویر [بهترین زمان ها]

کویر سرزمینی مرموز و بسیار زیبا است که سفر به آن می تواند یکی از هیجان انگیزترین و در عین حال مرموزترین سفرهای زندگی شما باشد ، زیرا سفر به کویر با سایر سفرها و اراده شما متفاوت خواهد بود.

تجربه های متفاوتی را برای شما به ارمغان بیاورد با سفر به این کشور رویایی ، تجربه ای را کسب خواهید کرد که در کشورهای کمتر قابل دستیابی است. اما باید بگویم که سرزمین وسیع ایران با چهار فصل مختلف جاذبه های منحصر به فرد و متفاوتی را برای شما ایجاد کرده است.

بنابراین ، ما به شما پیشنهاد می کنیم از فرصت استفاده کنید و از همه این شگفتی ها لذت ببرید. با تمام این جزئیات ، ممکن است این سوال در ذهن شما ایجاد شود که از خود بپرسید بهترین زمان برای سفر به صحرا چه ساعتی است؟ و کویرهای ایران چیست؟

در این مقاله سعی می کنیم به سوال شما پاسخ دهیم و شما را با تمام کویرهای ایران آشنا کنیم و در مورد زیبایی و جذابیت های شما دوستان عزیز صحبت کنیم.

کلوت های بیابان لوت

بهترین زمان سفر به کویر ، برای کویرگردی چه وسایلی همراه داشته باشیم

کوله پشتی همیشه سرگرم کننده است. چه بهتر که این بار مقصد ما کویر زیبا باشد. اگر برای اولین بار است که به کویر سفر می کنید ، ممکن است در مورد بسته بندی کوله پشتی خود کمی گیج شده باشید. برای آوردن تجهیزات مناسب برای سرگردانی در صحرا به نکات زیر توجه کنید.
آب: مهمترین نکته هنگام جمع آوری تجهیزات مناسب برای سرگردانی در صحرا این است که آب کافی همراه خود داشته باشید. در بیابان ، هر فرد به طور متوسط ​​به 4 لیتر آب در روز نیاز دارد.

لباس مناسب: برای سفر به صحرا لباس راحتی بپوشید. همراه داشتن یک ست لباس اضافی را فراموش نکنید. لباس گرم را فراموش نکنید. تفاوت دمای روز و شب در بیابان بسیار زیاد است. شبهای کویر گرم و سرد است. حتی اگر سفر شما یک روزه است ، برای حوادث ناگهانی و غیرقابل پیش بینی آماده شوید.

بهترین زمان سفر به کویر

پاییز فرا رسیده است و روزهای خنک و رنگارنگ پاییز ما را به این فکر انداخته است که شما را به سفر به کویر ببریم ، شاید بهترین زمان برای رفتن به صحرا و گذراندن شب در صحرا با شروع روزهای پاییز و تا شب یلدا ، تعطیلات باچمنگان ، البته تعطیلات زمستانی متوالی و تعطیلات عید همچنان ادامه دارد. بنابراین ، اگر تا به حال به صحرا سفر نکرده اید ، پیشنهاد می کنیم در یک تور گروهی با اتومبیل های آفرود یا معمولی و با راهنمای تور مجرب یا محلی به این مکان زیبا سفر کنید تا شیرینی این سفر در شما باقی بماند. ذهن برای همیشه …

پیاده روی با پای برهنه روی ماسه های گرم و ظریف بیابان بسیار دلچسب و شادی آور است که نمی توان آن را با کلمات توصیف کرد ، بنابراین باید به صحرا بروید تا این احساس را از نزدیک با تمام وجود تجربه کنید. کویر غروب زیبایی دارد که برای دیدن این منظره زیبا باید یک ساعت از سفر خود را صرف کنید ، زیرا اشعه خورشید بر روی تپه های شنی به آرامی کاهش می یابد و صحرا را به دریایی طوفانی تبدیل می کند و با گذر از این لحظات دیدنی ، شکوه دائماً اضافه می شود با فرا رسیدن شب در صحرا ، هزاران و هزاران ستاره را خواهید دید که با پلک زدن چشم های خود را به رخ می کشند و از آنها استقبال می کنند. بنابراین دیدن آسمان خیره کننده بیابان هر گردشگری را شگفت زده می کند و انسان را در اعماق آفرینش جهان فرو می برد. در زیر لیستی از کویرهای ایران را در اختیار شما قرار می دهیم تا بتوانید با توجه به علایق خود در تورهای طبیعت گردی علاءالدین سفر ثبت نام کرده و نهایت لذت را ببرید.

اما مهمترین نکته برای سفر به صحرا انتخاب زمان مناسب برای سفر است. به طور کلی ، نیمه دوم سال بهترین زمان برای بازدید از کویر است. اما بسته به مقصد شما در کدام کویر است ، می توانید تاریخ سفر خود را کمی تغییر دهید. به عنوان مثال ، برای صحرای مصر ، بهترین زمان سفر از ماه نوامبر تا آخرین روزهای ماه مه است. اما برای سفر به صحرای لوت ، با شروع فصل بهار ، گرمای سوزان در این منطقه آغاز می شود ، که اگر در فرم نباشید ، می تواند برای شما مشکل ساز باشد.
قبل از انتخاب مقصد خود در صحرا ، حتماً تحقیقات لازم را در این منطقه انجام دهید.
روزهای کویری در پاییز و زمستان گرم و شبهای بسیار سرد است. بنابراین ، اگر قصد دارید در دل کویر اردو بزنید ، لباس گرم ، کیسه خواب و چراغهای جلو از جمله موارد ضروری برای سفر شما هستند.

بهترین زمان سفر به کویر ، کویر خور و بیابانک

زیبایی شب‌های کویر را از دست ندهید

فراموش نکنید که شب را در صحرا بگذرانید. سفر به کویر با هر سفر دیگری متفاوت است. در صحرا ، سعی کنید گروهی را انتخاب کنید که به اصطلاح روحیه آنها با شما یکسان است.
اکثر تورهای گروهی و کویری برنامه های هیجان انگیزی برای شب های پایانی و اقامت شبانه در صحرا دارند. زندگی شبانه در کنار آتش ، موسیقی و قصه گویی ، نجوم و تماشای آسمان زیبای کویر از برنامه های جالب آخر شب در بیابان است که “قطعا” باید تجربه کنید.
تلاش برای دراز کشیدن روی ماسه های بیابانی و تماشای آسمان پرستاره و عبور از شهاب ها در سکوت مطلق می تواند سطح آدرنالین را در خون بالا ببرد و فضایی آشفته ایجاد کند.

 

۱- بهترین زمان برای سفر به کویر  تقریبا در تمام موارد، دو ماهه ی اول فصل بهار و همچنین فصل پاییز ، بهترین زمان برای سفر به جاذبه های کویری ایران است. پرواضح است که گرمای کویر در تابستان به شدت طاقت فرساست و در زمستان هوا به شدت سرد و خشک است. بیشترین دمای ثبت شده در ایران در کویر لوت و نزدیک به ۷۲ درجه سانتی گراد است.

۲- بهترین زمان برای آغاز کویر نوردی – نوسان دما در کویر در طول شبانه روز بسیار زیاد است. بهترین زمان برای طبیعت گردی در کویر ابتدای روز (هنگام صبح) و انتهای روز، پیش از غروب آفتاب است. سعی کنید در اواسط روز کویر پیمایی نکرده، زیر آفتاب نباشید و بیشتر به تماشا بنشینید؛ چرا که در این وقت از روز بدن به سرعت آب خود را از دست داده و احساس ضعف می کنید.

۳- با احتیاط برنامه ریزی کنید – حتی اگر برنامه کویر گردی شما یک روزه است، برنامه سفر ، نقشه مقصد و در صورت امکان مسیر کویر پیمایی خود را به دوستانتان اطلاع دهید، آن ها را از زمان برگشت خود آگاه کنید. بدون داشتن نقشه، قطب نما و یا GPS اقدام به حرکت در مسیر های ناشناخته نکنید. با توجه به اینکه در کویر مناظر بسیار شبیه به هم هستند ممکن است به راحتی گم شوید.

۴- آب به مقدار زیاد همراه داشته باشید * یک گالن آب برای هر نفر در روز -هیچ وقت به وجود منابع آب در کویر اطمینان نداشته باشید. ممکن است چشمه ای که نزدیکی مقصدتان وجود دارد یک روزه بخشکد. یک گالن آب (معادل ۴ لیتر) برای هر نفر در روز، به طور قطع حداقل میزان آبی ست که می بایست با خود به همراه داشته باشید. وقتی برای کویرپیمایی برنامه ریزی می کنید دقت داشته باشید که هر گالن آب حدود ۴ کیلو گرم وزن دارد و حداقل میزان آب مصرفی در یک روز است.

۵- لباس هایتان باید این مشخصات را داشته باشد – لباس های آستین دار، سبک و به رنگ روشن بپوشید. کفش سبک کوهپیمایی بپوشید. حتما عینک آفتابی، کرم ضد آفتاب و کلاه لبه دار با خود همراه ببرید. در طول شب ممکن است با افت شدید دما مواجه شوید، لباس گرم اضافه نیز با خود همراه ببرید.

۶- هنگام کوله بستن لباس هایتان را به صورت رول در آورید تا جای کمتری اشغال کنند. ژاکت، لباس های گرم و لباس های زیر را داخل زیپ لاک قرار دهید، وسایل بهداشتی را در کیف کوچک سفری بگذارید و  اگر کفش اضافی همراه دارید می توانید جوراب ها و اشیا قیمتی را داخل آن ها قرار دهید. بطری آب را داخل پلاستیک قرار داده و مطمئن شوید زیپ کیف محکم بسته شده است. کوله پشتی را بخصوص برای پیمایش های بلند مدت، طوری روی شانه قرار دهید که بخش عمده وزن آن را عضلات پشت تحمل کنند و نه شانه ها. خط بالای کوله پشتی می باست روبروی پایه ی گردن قرار بگیرد.

۷- قطب نما، نقشه و یا جی پی اس به همراه داشته باشید.

۸- غذای مقوی، سبک و با ماندگاری بالا به همراه داشته باشید و مدام آب بنوشید – می توانید نوارهای گوشت به ضخامت ۳ سانتی متر را داخل نمک قرار دهید و با خود به همراه ببرید. به جای آب از نوشیدنی های انرژی زا و یا طعم دار برای رفع تشنگی و تجدید قوا استفاده نکنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا