چگونه مشکل دیر بیدار شدن را حل کنیم؟

سلامتی صبح زود از نظر سلامت جسمی و روانی فواید زیادی دارد. به خصوص که باعث می شود شما فعالیتی مولد و موفق در زندگی داشته باشید.

 

اگرچه این وضعیت برای بسیاری از افراد دشوار است ، اما در اینجا چند روش مفید برای کمک به شما در بیدار شدن زود هنگام وجود دارد:

 

اول: برنامه ریزی کنید که زود بیدار شوید. اگر برنامه ای مانند شروع کلاس در مدرسه و دانشگاه و مواردی از این دست دارید ، حداقل یک هفته قبل ، تنظیم زنگ هشدار برای بیدار شدن و شروع کار را انجام دهید.

 

دوم: زنگ هشدار را هر روز به جلو بکشید تا حداقل ۱۰ تا ۱۵ دقیقه زودتر از زمان قبلی زنگ بخورد. این به راحتی به شما این امکان را می دهد که به تدریج و با دشواری کمتری یک برنامه جدید برای بدن خود تنظیم کنید.

چگونه مشکل دیر بیدار شدن را حل کنیم؟

کسانی که صبح زود از خواب بیدار می شوند و فعالیت های روزمره خود را شروع می کنند از کسانی که دیر بیدار هستند خوشحال ترند.

سوم ، اگر هنوز در بیدار شدن از طریق ساعت زنگ دار مشکل دارید ، برای بیدار شدن از سایر اعضای خانواده کمک بگیرید.

 

چهارم: سعی کنید برنامه ای منظم و مستمر برای تنظیم زمان بیداری داشته باشید و حتی در تعطیلات یا تعطیلات آخر هفته نیز متوقف نشوید. این کار باعث می شود زودتر بیدار شوید و حرکت کنید

پنجم: بر اساس میزان خواب مورد نیاز برای استراحت و تأمین انرژی از دست رفته (بیشتر بزرگسالان تقریباً به ۷ تا ۸ ساعت خواب در شب نیاز دارند) ، زمان خواب و بیدار شدن را تعیین کنید و به محض روشن شدن زنگ هشدار ، روشن شوید. بلند شوید و از رختخواب بلند شوید. این در روزهای اول دشوار خواهد بود. بنابراین بهترین راه حل این است که بلافاصله از رختخواب بلند شوید ، از رختخواب خارج شوید و ورزش های سبک را برای چند دقیقه آینده انجام دهید.

 

به یاد داشته باشید که برخی تحقیقات نشان می دهد کسانی که صبح زود از خواب بیدار می شوند و فعالیت های روزمره خود را شروع می کنند از کسانی که دیر بیدار هستند شادتر هستند.

منبع:
https://www.beytoote.com/psychology/zendegi-behtar/problem6-waking-late.html

درباره‌ی holoo1

حتما ببینید

برای موفقیت تلاش کردن مهم تر از استعداد است؟

برای موفقیت تلاش کردن مهم تر از استعداد است؟

۳ دلیل منطقی که ثابت می کند پی بردن به موفقیت مهمتر از استعداد است …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *