چگونه صبور باشیم؛ ۱۱ راهی که کمک می‌کند خونسردی‌مان را حفظ کنیم

آیا تا به حال توجه کرده اید که صف های طولانی ، ترافیک آزار دهنده و انتظار برای تعطیلات آخر هفته چقدر می تواند شما را آزار دهد؟ وقتی در موقعیت هایی قرار می گیریم که هیچ کنترلی نداریم و خون ما به راحتی می جوشد ، چقدر نگران هستیم؟ بیش از همه ، ما می توانیم استرس داشته باشیم یا فقط کمی صبورتر باشیم. ما باید یاد بگیریم که در چنین شرایطی اضطراب خود را کاهش دهیم و آرام باشیم. برای یادگیری نحوه صبر و حوصله ما را تا انتهای این پست دنبال کنید.

 

البته این نیز تقصیر دنیای پیشرفته و دیجیتالی امروز است. در واقع ، ما کمی به آن عادت کرده ایم. فقط یک کلیک با هر آنچه می خواهیم فاصله داریم و فراموش کرده ایم چگونه صبور باشیم. بدتر اینکه ما همیشه مشغول و عجله داریم: باید به موقع سر کار برویم ، بچه ها را به مدرسه ببریم و هزاران کار دیگر که باید به موقع انجام شود. این جزر و مد تمام انرژی ما را تخلیه می کند. بنابراین ، اگر اتفاقی بیفتد و نظم کار ما را به هم بزند ، تعجب آور نیست که عصبانی و عصبانی شویم. در اینجا ۱۱ نکته برای کمک به شما در حفظ آرامش و صبوری در شرایط استرس زا آورده شده است:

۱٫ آماده شدن برای شرایط نامساعد

ما اغلب فکر می کنیم که همه چیز در زندگی ما باید منظم باشد و اگر کوچکترین اتفاقی که می خواهد ما را از دایره امنیت خود خارج کند ، حوصله خود را از دست می دهیم. جین بولتون ، متخصص ازدواج و خانواده درمانی ، می گوید برای اینکه یاد بگیریم چگونه صبور باشیم ، باید با هر شرایط نامساعدی به راحتی کنار بیاییم:

“بسیاری از ما معتقدیم که راحتی تنها شرایطی است که می توانیم تحمل کنیم. من دوستی داشتم که ۲۵ سال پیش سعی داشت عادت مخرب خود را ترک کند. او آموخته بود که وضعیت او نه تنها راحت بلکه قابل تحمل است. “این باعث شد او منصرف شود و من مجبور شدم دوباره به مدل مشاوره خودم نگاه کنم.”

 

۲. به یاد داشته باشید که زندگی همیشه اینگونه نخواهد بود

یک حادثه بد ممکن است اتفاق بیفتد ، تا حدی که شما فکر می کنید چند ساعت یا چند روز دیگر دنیا به پایان می رسد! اضطراب و استرس در مورد موقعیتی که برای شما اتفاق افتاده است ، هیچ مشکلی حل نمی کند ، زیرا شما از قبل در این مشکل هستید. این مشکل ، هر چقدر هم شدید باشد ، در نهایت مانند سایر موارد خوب و بد زندگی شما به پایان می رسد. زندگی متوقف نمی شود و راه خود را طی خواهد کرد ، بنابراین همیشه خود را تکرار کنید ، و آن خواهد گذشت!

۳٫ نفس عمیق بکشید

چگونه صبور باشید – نفس عمیق بکشید

دفعه بعدی که به موقعیت استرس زا رسیدید و می خواهید کاری را سریع انجام دهید ، یک دقیقه نگه دارید و به جای آن انجام دهید:

پنج نفس عمیق بکشید (شکم شما باید با هر بازدم جلو بیاید).
تصور کنید با هر بازدم تمام اضطراب را از بدن خود خارج کنید.
لبخند. اگر نمی توانید از قلب بخندید ، بهتر است لبخند مصنوعی بزنید ، زیرا وقتی صورتتان لبخند می زند نمی توانید ناراحت باشید.

این کار را هر چند ساعت یک بار در خانه یا محل کار تکرار کنید. این ورزش کوچک ذهن و بدن شما را آرام می کند. اثرات آرام بخش این امر می تواند از خشم و پرخاشگری باشد ، که می تواند ناشی از قاچاق یا مشاجره در مورد a باشد

از یک بحث ساده جلوگیری کنید. این کافی است!

هر یک از ما سلاح های پنهانی داریم که هنگام عصبانیت با آنها می توانیم آرام باشیم. اینها می تواند عکسهایی از عزیزان ما باشد ، لبخندی زیبا از شخصی که دوستش داریم ، یک شعر یا آهنگ زیبا. ترکیب ورزش و موسیقی آرامش بخش یا فقط سکوت و حریم خصوصی نیز می تواند کمک کند. شما باید روشهای مختلفی را امتحان کنید تا رگ خواب را در دست خود قرار دهید.

چگونه صبور باشیم؛ ۱۱ راهی که کمک می‌کند خونسردی‌مان را حفظ کنیم

۴٫ اندام خود را شل کنید

چگونه صبور باشیم – ماساژ بدن

پس از انجام تمرینات تنفسی ، سریعاً بدن خود را بررسی کنید تا ببینید کدام قسمت از بدن شما گرفته یا خم شده است و خلاصه کدام قسمت از بدن احساس ناراحتی می کند؟ آن قسمت از بدن خود را که تحت فشار است به آرامی لمس یا ماساژ دهید تا عضلات را شل کند. می توانید تصور کنید که در مکانی آرام و زیبا مانند ساحل ، جکوزی یا جنگل هستید.

۵٫ غذای خود را به آرامی بجوید

اگر می خواهید صبور باشید و وزن کم کنید ، غذای خود را به آرامی بجوید. اگر غذای خود را خیلی سریع قورت دهید ، بیش از مقدار مورد نیاز غذا می خورید و اضافه وزن پیدا می کنید. آرام غذا بخورید تا بتوانید از طعم ، بافت و بو آن لذت ببرید. غذای خود را به آرامی بجوید و سعی کنید همه مواد را حدس بزنید. جویدن آرام غذا همچنین اشتهای قوی و کاذب را که باعث پرخوری می شود کنترل می کند.

۶٫ از مسیر زندگی خود لذت ببرید

تمرکز روی هدف نهایی می تواند ناامید کننده باشد. آیا هدف زندگی شما مهم و بی دغدغه است و آیا وقت و حوصله زیادی می برد؟ این هدف بزرگ را به چند هدف كوچكتر كه با آن هدف بزرگ سازگار است تقسیم كنید. در این صورت دلایل زیادی برای تشویق خود خواهید داشت.

وقتی نتایج مثبتی در کار و پیشرفت خود مشاهده می کنید ، یاد می گیرید که در تلاش برای دستیابی به اهداف خود چگونه صبور باشید ، انگیزه داشته باشید و به دنبال خوشبختی باشید.

 

۷٫ به آنچه در آینده اتفاق خواهد افتاد فکر کنید

دفعه بعد که دیدید از وحشت دیوانه شده اید ، نفس عمیق بکشید و از خود بپرسید:

آیا هفته آینده ، ماه آینده یا سال آینده برای من مهم است؟

پاسخ این س questionsالات معمولاً منفی است. بیشتر رویدادهایی که امروز شما را نگران می کنند دیگر در هفته آینده یا حتی چند روز دیگر شما را آزار نمی دهند. نگران چیزهایی باشید که نمی توانید کنترل کنید.

۸- انتظار نداشته باشید که کامل باشید

شما کامل نیستید و هیچ مشکلی ندارید هرکسی که ادعا می کند کامل است باید دروغ بگوید. اگر انتظار دارید که خودتان یا شخص دیگری کامل باشید ، فقط نگران هستید زیرا این کار غیرممکن است.

۹٫ هر روز صبر داشته باشید

چگونه صبور باشیم – صبور باشید

ممکن است به دست آوردن هر آنچه که در حال حاضر می خواهیم بسیار خوب به نظر برسد ، اما جالب است بدانید که روانشناسان در یک مطالعه به نتیجه کاملاً مخالف رسیده اند. طبق این مطالعه ، انتظار برای انجام کارها لذت بیشتری دارد و بهترین کاری که می توانیم برای صبوری انجام دهیم تمرین است. با انجام این کارهای کوچک ، می توانید هر روز صبر کنید و یاد بگیرید که چگونه در شرایط اضطراب آرام شوید:

دفعه بعدی که به فروشگاه رفتید ، طولانی ترین صف را انتخاب کنید.
در پارک یا جنگل پیاده روی طولانی کنید.
نمایش مورد علاقه خود را ضبط کنید و برای تماشای آن تا آخر هفته صبر کنید.
با گذشت زمان ، یاد می گیرید که این کار را بارها و بارها انجام دهید تا حوصله خود را افزایش دهید.

چگونه صبور باشیم؛ ۱۱ راهی که کمک می‌کند خونسردی‌مان را حفظ کنیم

۱۰٫ سپاسگزار باشید

قدرشناسی مزایای زیادی دارد. تحقیقات نشان می دهد که قدرشناسی باعث شادی و اضطراب کمتری می شود. طبق مطالعه ای که در سال ۲۰۱۴ در ژورنال روانشناسی منتشر شد ، ارزیابی همچنین به ما کمک می کند تا صبر داشته باشیم.

با نشان دادن توانایی احساس (قدردانی) ، با تقویت توانایی “کنترل” خودمان ، و با طراحی تعدادی تمرین خاص که “آنها به تقویت احساس سپاسگزاری کمک می کنند. یک فرصت عالی برای کاهش طیف وسیعی از بیماری های اجتماعی مانند خرید و وسوسه های ناگهانی ، پرخوری و سیگار کشیدن وجود دارد. ”

۱۱. به چیزی فکر کنید که شما را می ترساند

گاهی اوقات آنقدر مشغول و نگران هستیم که تنها کاری که باید بکنیم حمله به مغز ماست. این افکار یکی پس از دیگری می آیند و ما چنان درگیر آنها می شویم که هرچه سر راهمان می آید تحمل نمی کنیم.

راب وایت ، مربی انگیزشی و نویسنده هافینگتون پست نوشت: “ذهن ما همیشه از فکر به فکر ، از کار به کار دیگر و از نگرانی به نگرانی می پردزد.” ارتباط ما با یکدیگر قطع شده و مشکلی در هر طرف وجود دارد. “ما باید چندین کار را همزمان انجام دهیم و همه چیز همیشه عجله دارد.”

وایت می نویسد که درک میلیون ها فکر به مغز شما حمله می کند ، درک این افکار می تواند بسیار مفید باشد. آنچه را که از این فرآیند آموخته اید ، و آنچه را که باید برای بهبود صبر و شکیبایی خود انجام دهید یادداشت کنید. وی می گوید: “این موارد می توانند به شما کمک کنند جنون و ارزش آرامش خود را پاک کنید.”

منبع:
https://www.chetor.com/56061-چگونه-صبور-باشیم/

درباره‌ی holoo1

حتما ببینید

برای موفقیت تلاش کردن مهم تر از استعداد است؟

برای موفقیت تلاش کردن مهم تر از استعداد است؟

۳ دلیل منطقی که ثابت می کند پی بردن به موفقیت مهمتر از استعداد است …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *