چگونه در مواجهه با مشکلات آرامش خود را حفظ کنیم

یکی از ترسناک ترین لحظات بیشتر زندگی ما این بود که فهمیدیم اشتباهی وحشتناک مرتکب شده ایم. شاید این یک اشتباه تایپی باشد که نتایج صورتهای مالی را کاملاً تغییر داده باشد ، یا شاید ما فراموش کرده باشیم که برای جلسه مهم بعدی روز بعد مکانی را رزرو کنیم. جزئیات برای همه متفاوت است ، اما در برهه ای از زندگی همه ما در معرض این طوفان ترس و اضطراب قرار داریم. اشتباهات و فشارهای کاری اجتناب ناپذیر است ، رمز موفقیت پشت فشار ، حفظ خونسردی و خونسردی است.

تحقیقات دانشکده بازرگانی هاروارد نشان می دهد که بسیاری از ما برای حفظ آرامش راهی اشتباه را انتخاب می کنیم. کسانی که از تأثیرات چالش برانگیز بحران ها استقبال می کنند ، در حدی که از فکر کردن برای غلبه بر آنها هیجان زده می شوند ، بسیار بهتر از کسانی که مجبور به آرامش هستند ، عمل می کنند.

Allison Wood Brooks: می گوید:

مردم به طور ذاتی فکر می کنند که تلاش برای حفظ آرامش بهترین راه برای مقابله با اضطراب است ، اما این کار نه تنها دشوار بلکه از اساس نیز بی تأثیر است. وقتی افراد مضطرب هستند و سعی می کنند آرامش خود را حفظ کنند ، دائماً به چیزهای بدی که ممکن است اتفاق بیفتد فکر می کنند. از طرف دیگر ، افراد هیجان زده به چیزهای خوبی که می توانند رخ دهند فکر می کنند.

حفظ خونسردی ، تمرکز و کارایی هنگامی که تحت فشار هستید ، همه به نحوه تفکر شما برمی گردد. افرادی که می توانند با موفقیت از پس بحران های زندگی برآیند کسانی هستند که می توانند احساسات خود را به سمتی که دوست دارند هدایت و هدایت کنند.

به عبارت دیگر ، آنها اضطراب خود را به انرژی و هیجان تبدیل می کنند و از هر تهدیدی برای خود فرصتی ایجاد می کنند.

اگر از منطق خود استفاده نکنید ، قادر به انجام آن نخواهید بود. بله ، اشتباه کردن شرم آور است. رئیس شما ممکن است سر شما فریاد بکشد یا حتی روی فرم ارزیابی عملکرد سالانه شما تأثیر بگذارد ، اما به احتمال زیاد شما را به خاطر این اشتباه شرم آور اخراج نمی کند ، خانه شما را از شما نمی گیرد ، شما را مجبور به زندگی در اتومبیل خود نمی کند. بدبختی دیگری منجر به این واقعیت نمی شود که تنها ویژگی آن این است که اضطراب شما را افزایش می دهد و از تمرکز شما بر روی مشکل اصلی جلوگیری می کند.

منطقی فکر کنید

اگر به سختی می فهمید چه اتفاقی می افتد ، فقط دو سوال ساده از خود بپرسید: “بدترین اتفاقی که می تواند بیفتد چیست؟” “آیا پنج سال بعد برای شما آنقدر مهم است؟” پاسخ به این سالات باعث می شود فرد درباره مواردی مانند “واو حالا چه اتفاقی می افتد؟” فکر کند. “آیا بدبخت من را دید؟” منصرف می شوم احتمالاً متوجه خواهید شد که یکی از مواردی که بیشتر از آن می ترسید از دست دادن شهرت در نزد دیگران است. پس از اتمام این مرحله ، می توانید به تدریج عزت نفس از دست رفته خود را بازیابید و اوضاع را درست کنید.

چگونه در مواجهه با مشکلات آرامش خود را حفظ کنیم

رای بهتر جلوه دادن به شغل خود ، به اشتباهات دیگران فکر کنید که بسیار بدتر از شما بودند. به احتمال زیاد برخی از کارمندان این شرکت قبلاً اشتباهات وحشتناکی مرتکب شده اند ، اما هنوز در آنجا کار می کنند و وظیفه خود را به خوبی انجام می دهند. این خطاهای تاریخی معمولاً تأثیر طولانی مدت کمی بر کارمندان دارند که معمولاً در ردیف کارمندان موفق طبقه بندی می شوند. به خود یادآوری کنید: “من خیلی بهتر و بلندتر از الان هستم ، یک اشتباه ناخواسته نمی تواند وجود من را زیر سوال ببرد.”

توجه داشته باشید که افراد آنقدر که شما فکر می کنید در موضوع شما نیستند. شما خود را در گردبادی تصور می کنید زیرا احساس راحتی نمی کنید و از نگرانی در مورد آینده شغلی خود احساس راحتی نمی کنید. هرچه بیشتر به قضاوت و حرفه ای بودن افراد فکر کنید ، اضطراب بیشتری پیدا می کنید. اما در واقعیت ، رئیس شما و بقیه افراد خیلی کمتر مشغول شما هستند و در عوض سعی در بهبود شرایط دشوار دارند ، کاری که در وهله اول باید انجام دهید. شما باید از این موضوع آگاه باشید تا زمانی که آنها آرام شوند ، آنها وقت زیادی برای فکر کردن در مورد شما ندارند و تا آن زمان شما دیگر بخشی از تصمیم گیری شده اید.

اکنون شما باید دامنه منطق خود را گسترش دهید. هیچ چیزی به عنوان یک روش تفکر منطقی وجود ندارد که به شما کمک کند در زمان بحران هوشیار و هوشیار باشید. هنگامی که وحشت خود را متوقف کردید ، وقت آن است که از خود چند س importantال مهم و عملی بپرسید: “دقیقاً چه اتفاقی افتاده است؟” عواقب آن چیست؟ آیا هنوز زمان برای جلوگیری از عواقب آن وجود دارد؟ اگر چنین است، چگونه؟ چه کسی باید مطلع شود؟ “اگر برای جلوگیری از عواقب آن خیلی دیر است ، چگونه می توانید خسارت را کاهش دهید؟” اجازه ندهید ذهن خود را درگیر خودزنی غیر ضروری کنید.

 

به موقع اقدام کنید. هنگامی که واقعیت ها را درک کردید و افکار خود را سازمان داد ، وقت آن است که امور را به دست خود بگیرید. هرچه اصلاح خرابکاری خود را به تأخیر بیندازید ، ترس شما بیشتر می شود. از طرف دیگر ، اگر انرژی خود را صرف بهبود امور کنید ، احساس بیهوده بودن و بیهوده پذیرفتن آن را احساس قدرت و حواس پرتی خواهید کرد. به یاد داشته باشید که وقتی برای غلبه بر چالش پیش رو هیجان نشان می دهید ، عملکرد شما به طرز چشمگیری بهبود می یابد.

اگر نمی توانید گام درستی بردارید نمی خواهید ناامید شوید ، بنابراین روی یک کپو خوب سرمایه گذاری کنید. هیچکس بی عیب نیست. حتی موفق ترین افراد نیز بعضی اوقات اشتباهات جدی می کنند. اولین کارخانه اتومبیل سازی هنری فورد تنها ۱۸ ماه پس از راه اندازی شکست خورد. هنگامی که اپرا وینفری تازه به عنوان خبرنگار کار خود را شروع می کرد ، وی را برای کار در تلویزیون بی لیاقت می دانستند و والت دیزنی را به دلیل عدم خلاقیت در ستاره کانزاس سیتی اخراج کردند. در چنین مواردی ممکن است خودخواهی یک راه حل بسیار وسوسه انگیز به نظر برسد ، اما به یاد داشته باشید که خودخواهی هرگز شما را به جایی نمی رساند و مطمئناً هیچ تأثیری در آرامش شما نخواهد داشت. درعوض ، بر آینده و موانعی که می توانید برطرف کنید تمرکز کنید.

 

کنترل احساسات در برابر بحران

نتیجه

توانایی کنترل احساسات و آرامش در هنگام فشار مستقیماً با عملکرد شما ارتباط دارد. بررسی بیش از یک میلیون نفر در وب سایت TalentSmart نشان داد که ۹۰٪ از کسانی که در محیط کار عملکرد خوبی دارند ، مهارت کنترل احساسات خود را در شرایط استرس زا و در صورت اختلاف دارند. به حفظ کنترل خود کمک می کند.

هیچ کس دوست ندارد اشتباه کند. اما هر چقدر هم اشتباه بزرگی مرتکب شوید ، تسلیم ترس نمی تواند دردی را دوا کند. ارائه افکار ناخوشایند و تراژیک توانایی تصمیم گیری شما را ضعیف کرده و از حرکت به جلو جلوگیری می کند. در عوض ، سعی کنید از راه حل های ارائه شده برای اطمینان خاطر استفاده کنید تا بتوانید شرایط را به درستی ارزیابی کنید. برنامه ریزی کنید ، مسئولیت پذیر باشید و برای شروع کار در اسرع وقت اقدام کنید و بر آن غلبه کنید.

منبع:
https://www.chetor.com/12228-مواجهه-با-مشکلات-حفظ-آرامش/

درباره‌ی holoo1

حتما ببینید

برای موفقیت تلاش کردن مهم تر از استعداد است؟

برای موفقیت تلاش کردن مهم تر از استعداد است؟

۳ دلیل منطقی که ثابت می کند پی بردن به موفقیت مهمتر از استعداد است …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *